Livet som campist...

Det er dagen for dagen... Dagen før den står på 14 dages sommerferie, og OM jeg glæder mig! Planerne er få, men i sidste ende passer det mig i år meget godt. At man bare kan nyde og gøre, som man har lyst til.



Da jeg kørte på arbejde i morges tog jeg flere gange mig selv i at sidde med et kæmpe smil på læben, da jeg havde set adskillige campingvogne køre forbi. Og jeg er vokset op med campinglivet, ikke nødvendigvis matchende campinghabitter (men jo, jeg har set dem!), men campinglivet. Og campinglivet er nu lidt noget særligt. Jeg tror aldrig nogensinde selv, at jeg kommer til at køre med campingvogn, men jeg knuselsker at besøge mine forældre i deres, når de drager afsted. Måske fordi, at det også er gode minder, der kommer frem til overfladen. Det interessante ved at debattere campinglivet med andre er, at mange har et indtryk af/ eller en holdning til, at det skal være rimelig primitivt, og dér må jeg erkende, at jeg slet ikke er enig. Mine forældre har et fladskærmstv med i deres campingvogn, de har en lille ovn og et lille komfur og to små køleskabe, og i min verden er det præcist så primitivt, som jeg behøver det – nok fordi, at det er det, jeg er vant til. For mig er der ligeså meget hygge at sidde i forteltet og zappe på flimmeren, som der er ved at spille kort.. Det er bare ”hver ting til sin tid”. Og vi har også spillet kort, yatzy eller hvad det ellers måtte være i min barndom, når vi var på camping, men vi har også til tider bare siddet og set en film på én af de tilgængelige kanaler.

Det er ikke mine forældres, men kunne minde lidt om den. 
Deres (eller som jeg plejer at sige, vores) er nok lidt nyere :-) 

Mange siger ”det behøver jo ikke være så kompliceret at tage på camping”, og nej, det har de da ret i. Men hvem er det præcis, der gør det kompliceret? Mine forældre gør ikke. Jeg gør ikke. Vi nyder at tilbringe tid sammen i campingvognen eller forteltet, og når man er på ferie elsker man da også at få lune frikadeller fra en lille ovn eller nye kratofler fra gryden. Det er ikke alt, det er nemt at lave i en campingvogn, men det har jo sin charme, og hvis man så bare krydrer campinglivet med lige præcis dét, som man ønsker, ja... Så kan man vel i virkeligheden ikke ønske mere?

For mig er det i sidste ende også primitivt nok, at vi helst skal gå op på de store toiletter, når man skal på toilet. Men uanset hvad man gør, bringer med eller ej, så husk, at vi hver især nyder på forskellig vis. Jeg elsker den måde mine forældre camperer på, og jeg elsker fornemmelsen af regnen, der pisker ned på teltdugen imens vi sidder i forteltet og hygger os med lys, tv, kort eller andet. Og jeg kan næsten ikke vente til at skulle besøge dem på camping igen i år! :-)

Nyd ferien :-)


/G
(med en lille camping-fanatiker i sig)

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil