Kan man blive forelsket i materielle goder?

Mit svar er et rungende klart JA! Nogle vil måske definere det som overfladisk, men selv mener jeg bare, at det handler om, hvad der er med til at gøre én glad i hverdagen, og det er de store og små ting.

Eksempelvis er jeg den slags pige, som ikke kun har en forkærlighed for sko, tasker eller andet... Nej, sådan fungeret det ikke for mig. Mit store problem er, at jeg har en forkærlighed for mere eller mindre ALT: tøj, sko, tasker, skønhedsprodukter, hudplejeprodukter, hårprodukter, livsstilsprodukter til hjemmet... You name it! Shiiiiit, hun må bruge mange penge, tænker du så, men... Nej, det synes jeg faktisk ikke. Jeg bruger det gyldne ord, som mine forældre altid har prædiket for mig ”Gitte, du skal prioritere... Hvad vil du helst? Have malebogen med MyLittlePony eller købe den Barbie-dukke i næste måned?” Og ja... De kære forældre har jo ret. Det handler i den grad om at prioritere!

Indrømmet... Tøj, well... Dér køber jeg måske en lille smule om måneden, men det er så til gengæld heller ikke de store mærker. Jovist, det løber alt sammen op, men jeg tænker mig stadig om, også selvom blusen ”kun” koster 200 kr.. Én ting jeg dog giver mig selv hveranden måned er en ansigtsbehandling hos Hudplejeinstituttet i Randers, og det er simpelthen en lille time i himlen for mig.

Og det dér med at prioritere sine penge... Det er jo fornuftigt, og jeg praktiserer det også (for de meste ;-)), men nogle gange (og kun nogle gange) skal man altså også give sig selv lov. Og nej, penge gør ikke én lykkeligere, men de hjælper bestemt på at gøre livet lidt sjovere.

Nedenstående er et udplug af mine drømmekøb, som jeg ikke har gjort mig (endnu), da fornuften oftest stadig vinder :-) Men sæt nu de kommer på udsalg... Nå, den tanke skal jeg ikke ind på. Take a look, og bemærk venligst.. De er ikke i prioriteret rækkefølge :-)

Husk at man gerne må drømme – det gør jeg! :-)

/ G


Min elskede Kildemoes blev stjålet for 5 år siden, og kører nu på en Kildemoes sag, jeg har købt brugt. Den kører da også fitn nok, men jeg drømmer i den grad om en ny, der kørte ligeså fantastisk, som den gamle. 

Denne her sag, jamen... Don't even get me started! Hvis du synes, at den er smuk på billede, så vil du knuselske den i virkeligheden. Jeg har en stor forkærlighed for Mulberry's produkter, og "Lilly" her er bestemt iblandt mine favoritter. 

Den jævnlige debat hjemme ved os... Vi har et ældre fladskærmstv, der kun tager analoge TV-kanaler, hvilket betyder, at vi ikke kan se alle de kanaler, som vi betaler for, da de er digitaliserede. Så ja, et TV står rent faktisk også på min liste over drømmekøb.


Min iPhone 5 er ved at være godt slidt, og da jeg så så, at denne lækre sag i form af iPhone 6 er kommet i guld-version også, ja... Så var jeg solgt! Den skal og må jeg eje på et tidspunkt, meeeeen... Den er dog stadig for dyr til, at jeg kan finde et sted mellem 5000-6000 kroner at bruge på denne fine sag.

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil