Om ganske få uger…


… er jeg mor til en 3 årig børnehavedreng og en vuggestuedreng. Om en måned er barselsdagen skiftet ud og der er indkørt af nye rutiner. Faktisk er der kun lidt over 14 dage til de starter! Heldigvis alt sammen i den integrerede institution, som vi er så heldige at have begge drengene i. Det betyder også, at de næste par uger om noget skal bruges på at kysse og kramme. På at nyde og være i barslen… Den sidste. Punktum.
Og hvad har jeg så nået i denne barsel? Ikke så meget som jeg havde håbet på, men når alt kommer til alt, så er det i virkeligheden nok det helt rigtige. Jeg har naturligvis stadig en lille to-do-liste, som jeg gerne vil sætte lidt flere streger på.
Det er dog en sjov fornemmelse. At det dér barsel snart er slut. Det er en ambivalent følelse på en eller anden måde. Fordi jeg glæder mig til at komme i gang med at arbejde igen og få en hverdag etableret, men også fordi jeg ved, at jeg får mindre tid med de to små. Men alt i alt, så glæder jeg mig. Det er heldigvis også en mild opstart med en uges tid tilbage på jobbet før den står på juleferie 😊 Og den forestående juletid virker om muligt endnu bedre, når der er børn i billedet 💝
Men en helt anden ting er… Viktor har taget sine første skridt! Faktisk tog han dem den 29. Oktober – på sin 10 måneders fødselsdag. Og de sidste dage er det for alvor gået stærkt. Han går mere end han kravler herhjemme, eller i hvert fald 50/50. Så han er motorisk og mentalt SÅ klar til vuggestuelivet, og det samme er hans mor 😉

/G

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Let’s get this party started...