Velkommen til(bage) til hverdagen

Barslen er slut og jeg har nu officielt sagt godmorgen til hverdagslivet i en hel uge nu, og hvordan har det så været? Det har faktisk været ganske rart at komme ud i den store voksne verden igen og føle, at man gør en forskel på en anden vis end ved at være mor :-)

At være tilbage på arbejde betyder (i tilfældig rækkefølge, måske ligebortset fra nr. 1):

  1. At jeg knuselsker samtlige morgen-eftermiddags- og aftenstunder med Emil lige lidt ekstra, hvis overhovedet muligt :-) 
  2. At jeg for første gang i laaaaaaaang tid har måttet sætte et vækkeur.
  3. At begrebet ”ulvetimen” faktisk eksisterer.
  4. At dagens højdepunkt er at hente sin dreng.
  5. At jeg kan mærke, at det føles godt at være tilbage, og at jeg har savnet mit arbejde.
  6. At det rent faktisk er en anden Gitte, der er vendt tilbage på arbejde end hende, der gik fra.
  7.  At jeg priser mig lykkelig over, at vi har madordning på arbejde og at Emil får varm mad i vuggestuen – det gør ligesom bare ulvetimen lidt nemmere.
  8. At jeg har spist mange flere søde sager (ups :-)).
  9. At jeg omkring kl. 21.00 overvejer, om jeg mon er på vej mod de 81 eller 31, når jeg seriøst overvejer at snige mig op i seng.
  10.  At jeg faktisk værdsætter det faktum, at det nu er blevet en hverdag, hvor nye rutiner skabes.
  11. At det for alvor er gået op for mig, hvor fantastisk (og vigtig) online shopping egentlig er!
  12. At ens egen aftensmad sagtens kan bestå af en halv rugbrød og lidt rester fra morgenens havregrød.
  13. At man skal planlægge ens tøjvalg dagen før... Tøjkrise om morgenen med en baby er bare not an option!
  14. At selvom robotstøvsugeren har kørt, så vil der altid lige være behov for en ekstra omgang støvsugning takket være Emils behov for at tage det flotte sand fra vuggestuen med hjem.
  15. At jeg snart har fødselsdag (pssssst – om én uge, just to be exact :o))



/G 

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil