Gråvejrstirsdag = welnesstirsdag

Gid det altid var sådan... Altså, at når der var gråvejr, så betød det wellnessvejr. I Danmark ville det nok blive en jævnt dyr fornøjelse. Nå, men sådan en tirsdag har jeg haft... Den dér slags en-lille-bid-af-himlen-tirsdage! :o) Hvis jeg nu siger, at den indebærer at blive smurt ind i en chokolademaske fra top til tå, få ansigtsbehandling, få pedicure inkl. hvide franske tåspidser og nårh ja... Voksning af ben (gys!), så kan alle kvinder vel kun dåne en lille smule, for sådan har min tirsdag set ud :o) Min all-time yndligskosmetolog Ida fra Hudplejeinstituttet i Randers er i dag blevet færdiguddannet (bestået med sølv - you rock girl!), og hun spurgte tilbage i Januar måned, om jeg ville være hendes model til første del af svendeprøven. Og naturligvis! Det eneste krav var, at jeg ikke måtte barbere mine ben op til en måned (gerne halvanden) før svendeprøven, og det var da det mindste problem tænkte jeg. Jeg blev i den grad klogere...

Dagen startede tidligt. Tidligere end Emil mente at han skulle op faktisk. Op kl. 05.15 (altså, som i før Emil vågnede) for at køre til Style & Welness Tech College i Aalborg. Og selvom jeg var en smule træt i morges, så var det hele køreturen værd!

Jeg blev modtaget af Ida, som virkede oplagt og klar til at give den gas. Da jeg kom ned til de andre modeller (vi var 5 modeller, og 5 elever til svendeprøven) kunne man tydeligt fornemme eksamensuset, og jeg sværger... Da de 5 censorer gik forbi, rettede jeg mig automatisk på stolen og rettede på tøjet. Ved lodtrækning fik hver model så en elev, og jeg havde naturligvis håbet på Ida, men fik i stedet en anden sød pige, Nathalie. Herefter blev vi først fra censor og dernæst fra vores elev spurgt om vores ønsker til dagen. Min plan for dagen så således ud:

- Kakaomaske- og peeling
- Voksning af ben
- Ansigtsbehandling
- Pedicure inkl. lak

Det skal lige siges, at jeg ikke havde efterspurgt en kakaomaske- og peeling, men det var hendes forslag, og for en chokoladeelsker som jeg, var det jo noget, der frembragte et stort smil. Oplevelsen af en kakaomaske på hele kroppen (ja, hele kroppen) var egentlig rar, men det var måske mere det faktum, at jeg blev pakket ind i vita-vrap efterfølgende, der gjorde det en smule mærkeligt. Rart, men mærkeligt ;o) Og ja, et særdeles yndigt syn også. 
Og nu til benene... Jeg havde jo, som nævnt, lovet ikke at barbere mine ben en måneds tid før svendeprøven. Ærligt forestillede jeg mig blot, at jeg ville have de der - måske i lidt længere format - stikkende stubbe. Men nej.. Vi snakker op mod én centimeter lange hår PÅ BENENE! Altså, som i så tydelige, at det var som at ae en kat med hårene, og som i, at jeg ligeså godt kunne have brugt en kam til at style dem med. Så lange! Og derfor mente min søde elev jo, at jeg skulle vokses... På den ene side var jeg glad for endelig at kunne få de lange lokker væk, men samtidig ville jeg jo egentlig hellere bare kaste mig over en barberskraber. Men én gang skulle jo være den første. Da hun strøg det første lag voks på, tænkte jeg på sætningen "wax on...". Hvori jeg i min tankestrøm i bogstavligste forstand skreg inde i mig selv "wax, oh my f...... off!" Av for ind i den lede! Og det var kun det første. Jeg kæmpede mig igennem (og havde ret blå knoer under tæppet), og er virkelig tilfreds med resultatet, også selvom benene er lidt ømme og ligner ben med mini-skoldkopper. Men efter at have prøvet det, så forstår jeg da slet ikke... Hvem f..... får lavet en brasiliansk voksning? Altså, nej... Jamen, jeg får helt ondt ved tanken. 
Næstefter stod den på ansigtsbehandling, som var dejligt afslappende, og en pedicure, som har efterladt mig med bløde og sommerklare fusser med en fin fransk lakering på spidsen (og ja, det er ligefør jeg overvejer at trodse vejrguderne og tage sanddaler på i morgen, bare for at flashe de fine sommertæer). 


Jeg har desværre ikke billeder af chokolade-himlen eller voksning-fadæsen, så I må nøjes med et af den fine franske lakering :-) Alt i alt en skøn og afslappende dag, og det var en fornøjelse at se, hvor dygtige de piger er. Der er helt sikkert fem hudplejekliniker, som bliver fem talentfulde unge piger rigere!
Det skal jo heller ikke være en hemmelighed, at selvom jeg lå og blev behandlet af Nathalie, så fulgte jeg lidt med i Idas behandling og heppede inderst inde også meget på hende. For den pige har i den grad været min huds lifesaver, naturligvis krydret med gode Dermalogica produkter!

Nogle af jer ved, at jeg går meget op i hudpleje, og går derfor (selvfølgelig - if I must say) nede i Hudplejeinstituttet i Randers. Her bliver jeg gang på gang mødt af store smil (og nej, det er ikke kun pga. alle de penge jeg gennem tiden placerer hos dem), en familiær og varm velkomst og en dedikation til sund og smuk hud i verdensklasse. Og trust me... I know! For en pige som jeg, som klarede pubertetsårene uden de store hududfordringer, så stod jeg til gengæld for et par år siden med en hud i krise pga. hormonelle forandringer, og her var gode råd dyre! Jeg prøvede ALT, og var grædefærdig. Jeg besluttede mig for at prøve Hudplejeinstituttet i Randers, da flere skamroste stedet for alt de ovenstående. En ansigtsbehandling kan være en lidt pebret omgang, så jeg tænkte at prøve med én af eleverne, da den jo var lidt billigere. Her fik jeg fornøjelsen af Ida. Ida blev min redning, og en allieret i kampen for at få min "smukke" (sorry for at lyde lidt selvfed ;o)) hud tilbage. And did she save me....! 



Efter mit første møde med Ida har hun været min faste kosmetolog. Hun sparker så meget røv den pige, og jeg ægrer mig gul og grøn over at hun vælger at "tage tilbage" til Aalborg... Der er sq alligevel lidt langt at køre for en ansigtsbehandling ;o)

Nå, men skulle din hud trænge til lidt ekstra kærlighed, så giv dig selv en oplevelse hos Hudplejeinstituttet i Randers. Og selvom Ida ikke vil være en del af teamet derinde, så lover jeg- du og din hud vil ikke fortryde det! :-)


/ G

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil