Midt imellem...

... flasker, leg, træning, mad, oprydning og vasketøj mm., så er Viktor rent faktisk blevet 8 måneder i onsdags. Og har der så ikke været ret så stille på bloggen? JO! Alt for stille, hvis du spørger mig. Men en særdeles sød (og til tider pænt irriterende) charmebøf stjæler faktisk al min tid, sammen med sin storebror.



Mange fleregangs forældre har fortalt mig, at nr. 2 (eller nr. 3) altid er værre end den førstefødte. Ærligt, jeg troede faktisk ikke, at det med søvnen fra Emil af kunne blive værre. Det kunne det så ;o) Indtil for en måneds tid siden brugte i gennemsnit mellem 2-3 timer på at putte en fuldstændig hysterisk grædende og skrigende Viktor. Det betød, at han først sov omkring kl. 22.00 hver eneste aften. Og samtidig vågnede senest kl. 06.00. For så dernæst kun at sove mellem 3 og 4 timer i alt om dagen. Jeg behøver ikke uddybe mere end at sige, at det har været rocker-hårdt. Og når jeg skriver "har været", så skal det forstås sådan, at det heldigvis er blevet bedre. Langt bedre. Det kan godt ske, at han til tider stadig først vil sove omkring kl. 21.00, men det er oftest uden gråd. Og manglen på søvn til Viktor generelt betyder manglende mor-tid. Men tiden jeg trods alt har, bliver udnyttet godt. Siden sidst har jeg...:


  • ... spist et helt glas 500g. Nutella.... På 6 dage. Og stadig tabt mig ;o)
  • ... haft Emil med i træningscenteret. Han var helt ekstatisk over legelandet. Det var en succes og fortjener en gentagelse!
  • ... sukket efter nye sko og en ny garderobe.
  • ... drukket vin.
  • ... ryddet op, hvad der føles som en million gange dagligt. 
  • ... råbt "VIKTOOOOOOOR" efterfulgt af "NEJ". Mange gange. 
  • ... stået i kø i halvanden time for, at min ældste kunne få et billede med Marschall fra Paw Patrol :o)
  • ... trænet, trænet og trænet :-)
  • ... googlet "bikini med fyld".
  • ... været i Bilka kl. 06.30 en lørdag.
  • ... hjulpet min store dreng til at blive blefri henover sommerferien.
  • ... lånt faglige bøger. Og begyndt at læse i dem ;o)
  • ... badet med både Emil & Viktor i haven :-)
  • ... nået mit sidste delmål. 4 kg. tilbage :-)
  • ... holdt tøsefest og været i byen for første gang længe.
  • ... haft Emil med til U3 håndbold :-)
  • ... spekuleret over stort og småt. 
  • ... netværket, og skabt nye relationer :-)
  • ... nydt solen og set frem til efterårsfornemmelserne, der begynder at nærme sig.
  • ... gemt mig i garagen for at spise chokolade, så Emil ikke så det ;o)
Det var en lille opdatering fra barselshulen, som jeg stadig nyder. Men jeg ser stadig frem til at komme igang igen senere på året. Og jeg er mere end sikker på, at Viktor nok skal sætte min tålmodighed og mit sind på en prøve ;o)

/ G

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Let’s get this party started...