Håndboldspilleren på yoga-måtten

De fleste amatør-håndboldspillere ved, at udstrækning til tider er en by i Rusland. Eller det vil sige.. Faktisk hører det mere til reglen end undtagelsen, at man ”glemmer” udstrækningen, fordi der er andre og mere vigtige ting, der skal tales om. Ja, det er en generalisering... Så på forhånd sorry til alle jer über-smidige håndboldspillere derude J

Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke er særlig smidig. Faktisk er jeg så lidt smidig, at min tømrer til mand er mere smidig end undertegnede. Yes, I said it! 

Nå, men nu til sagens kerne.. Jeg er normalt en særdeles aktiv pige (pudser lige glorien) med både løb, håndbold og spinning som faste dele i min hverdag. Men men men... Denne her fine graviditet er (som nævnt i blogindlægget her) væsentlig anderledes end første gang. Da jeg ventede Emil var den eneste forskel fra før og under graviditet, at jeg ikke drak alkohol og ikke spillede håndbold, men jeg løb og spinnede præcis som jeg plejede. Sågår frem til 14 dage før fødslen J Denne her gang er det anderledes på den knapt så fede måde. Mit bækken satte sig skævt for et par måneder siden, hvilket betød en fys der frårådede løb under denne graviditet. Prøvede så en enkelt omgang spinning kort efter, at bækkenet virkede til at have fundet sit normale leje igen, men det var (set i bakspejlet) nok lidt for hurtigt.


Efter det var min gravide veninde hurtig til at foreslå, at jeg skulle prøve med på et Gravid Yoga hold! Jeg vidste ikke helt, hvor højt jeg skulle grine.. Ikke pga. yoga, men pga. kombinationen; MIG og yoga. Men hun fik overbevist mig og smilede endda sødt og forstående, da jeg spurgte om, hvilke sko man havde på (man bruger åbenbart ikke sko til yoga ;o)) Nå, men afsted kom jeg... Og jeg er i den grad blevet en positiv oplevelse rigere.

Jeg oplevede:

  • At kunne koble helt fra. Som i helt og aldeles
  • At mærke kontakten mellem krop og sind
  • At være bange for at slå en ordentlig fis imens jeg stod i ”hundens stilling”
  • At få syre i armene. Og i lårene. Og lægmusklerne. Og hænderne (wtf?)
  • At få det varmt i hele kroppen. Ikke sved, men den der varme fornemmelse, når kroppen arbejder
  • At man under et gab i hundens stilling kan være tæt på at savle
  • At næsten falde i søvn.



Om jeg skal afsted igen. Ja! Om jeg bliver rendyrket yogapige, ved jeg nu ikke, men det mærkedes virkelig godt for mit tykke korpus, og følelsen af at komme så langt ned i gear og slippe alle tanker var bare helt igennem dejligt!

Skulle du selv være blevet lidt for rund (altså, pga. en baby), så går mine varmeste anbefalinger til Sally Bøye's Gravid Yoga hold.

/G

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil