3 måneders status


Kinderne er stadig lidt til den runde side, bagdelen er stadig lidt for stor, og der er lidt for meget mave. Endnu. Brysterne er der, men det er hvis primært for Viktors skyld. Jeg gruer for deres fylde (eller mangel på samme) og tyngdepunkt, når amningen stopper om ikke så længe.

Nå, men... Anyhow. Viktor blev hele tre måneder her i påsken. Tre måneder der er fløjet afsted. Derfor lige en lille status på, hvordan de første tre måneder har været. I løbet af de første tre måneder har jeg:


-       … siddet op og sovet imens jeg ammede for 4 gang på en og samme nat.
-       … tudet. Flere gange. Især om aftenen, når lille Viktor ikke ville overgive sig pga. maveonde.
-       … mærket kærligheden. Sådan helt ind i hjertet.
-       … haft almindelig dagsmake-up på maks. 10 gange.
-       … tabt mig 13 kg. siden hjemkomst fra fødslen. Og mangler stadig 10 kg.
-       … irriteret mig over mine nye venner; Hr. og Fru strækmærker. Lige dér. Midt på maven. Bikinisæsonen bliver aldrig helt den samme.
-       … ammet, ammet og atter ammet. For ja, det kører sq denne gang. Lige suppleret med en flaske eller to fra ca. 8 uger om eftermiddagen/aftenen.
-       … erkendt, at amning på mange måder er nemt, og så alligevel ikke. Der er jo kun én til at levere varen.
-       … indset HVOR NEMT det var med bare et barn. OMG!
-       … dækket bord til Viktor. Hurra for træthed.
-       … drukket kaffe!
-       … spillet håndbold, løbet og spinnet, og hold nu k…, hvor var det savnet! :-)
-       … vasket tøj, og efterfølgende sagt ”fuck it” til de bunker af vasketøj, der har hobet sig op med en lille gylpende str.
-       … til tider slappet af, når Viktor har sovet i stedet for at stæse rundt.
-       … tænkt store tanker.
-       … spist chokolade. Og lidt mere chokolade.
-       … sat bleen forkert på.
-       … givet Viktor én af Emils bleer på.
-       … SAVNET rødvin og hvidvin… MEGET!
-       … glædet mig over de få gange, jeg har skullet ud uden børn og uden at tage hensyn til ammevenligt tøj.
-       … glædet mig ligeså meget til at komme hjem til de to kære små.
-       … tilbragt dage i nattøj, og har endda taget imod en TDC mand iført nattøj.
-       … mindet mig selv om, hvor meget jeg skal nyde denne sidste barsel.
-       … været frustreret.
-       … følt mig taknemmelig.
-       … gået i seng før 22.00.

Og på det que…. Godnat ;o)

/ G

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil