Jeg kan ikke følge med…


Mit hjerte slår dobbeltslag, når lille Viktor griner til mig. Vågner og smiler ved bare min tilstedeværelse. Han bliver 3 måneder i næste uge. Og så er det tre måneder siden, at mit hjerte på magisk vis bare blev dobbelt så stort. 3 måneder… Og jeg kan ikke følge med. Det er så klichefyldt det med, at alting bare går så stærkt, når man får børn, men det gør det bare ikke mindre sandt. For det gør det. Viktor skal starte i institution til efteråret, hvilket giver mig lidt over et halvt år mere hjemme med ham… Et lille bitte halvt år. Og når det halve års tid er gået, og pludselig er vi så meget tættere på Emils 3 års fødselsdag, Viktors 1 års fødselsdag og dermed også 2019. Året hvor Emil skal starte i børnehave.

Jeg forstår det ikke. Jeg husker det som i går, at lille Emil kiggede ud til verden, hans første skridt og hans første ord ”hej” på hans 1 års fødselsdag. Og nu står jeg her. Mor til en på knapt 2 ½ og en lille størrelse på knapt 3 måneder. Hvordan er det lige sket?


Altså, jeg mener... Se dem lige 💙💙

Barsel er på alle måder noget helt særligt, på godt og ondt. Og denne gang forsøger jeg for alvor at nyde hvert øjeblik. Hver lille stund. For lige pludselig er betegnelsen barsel blot fortid… For good. Før jeg har set med om hedder det hverdag med arbejde og vuggestueliv. Lige pludselig er det nogle andre mennesker, der bruger flere vågne timer med mine børn end jeg. Voksne, der passer så godt på ham, at jeg kunne tude. Som krammer, støtter og udvikler ham. Grinet af og med ham. Som ser ham, hører ham og som uden tvivl holder helt oprigtigt af ham. Mennesker, som jeg skylder hele verden for at give min store lille dreng tryghed, leg og læring hver eneste dag. Og lige om snart er det forhåbentlig dér, at Viktor skal træde sine små barneskridt. 

Og jeg er helt okay med, at det på et tidspunkt når dertil. Til hverdagen med to børn i institution. Men indtil da, så vil jeg nyde barselslivet med lille Viktor. Med manglende søvn, store smil, gylp, grin og alt, hvad der dertil hører 😊 Men jeg kan virkelig ikke følge med..

Det var dagens følelsesladede indlæg, nu vil jeg tage ud og vinde håndboldkampen om andenpladsen i puljen! God påske 🐣

/ G

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil