Mit 2017

Der har været stilhed på bloggen længe, simpelthen fordi jeg ikke har haft tid. Men med tanke på, at Januar næsten er forbi (shiiiiiiit), så først og fremmest et forsinket godt nytår... Dernæst, hvilken bedre måde at runde Januar af på end at reflektere lidt over 2017 😊.

3 ting jeg glæder mig til i 2017
  1. Jeg glæder mig til at følge Emils udvikling, som bare stormer derud af ligenu. Jeg glæder mig til at være ved hans side, når han oplever nye ting, når han siger et nyt ord og når hans forståelse kontinuerligt udvikler sig. Han har SÅ meget personlighed, og jeg elsker at opleve nye facetter af den. Åh shit, hvor bliver han altså hurtigt stor!
  2. Tid. Altså, misforstå mig ikke... Jeg ved godt, at jeg ikke får flere timer i døgnet, men jeg glæder mig til tid med familien og vennerne. Jeg glæder mig til fridage og ferier, hvor det – faktisk i endnu højere grad end før – handler om nærvær og bare være.
  3. Jeg glæder mig til forår og sommer. Jeg glæder mig til lyse aftener (og et gensyn til aftenløbeture), kold hvidvin, grill, duften af nyslået græs, bare tæer i sanddaler, sommertøj og utallige tumleture og vandlege med Emil og Charlie i haven.


3 ting jeg vil give mig selv i 2017
  1. Jeg har set mig lidt lun på et par Valentino Ruckstud Ballerinas. De er virkelig klassiske, og jeg synes de er gudesmukke, og kunne i dén grad pifte et kedeligt hverdagssæt op.  Jeg kan godt lide at markere særlige begivenheder med en ting, som jeg kan gå og kigge på, og som kan minde mig om det særlige. Jeg har ikke nødvendigvis en særlig begivenhed ligenu, men denne gang er det altså disse ballerinaer, der har fanget min opmærksomhed. Mine fødder drømmer i den grad om at få dem på i 2017.
  2. Tid. I 2017 vil jeg blive bedre til at huske på Gitte-tid. At tage en dag, hvor jeg gør, hvad jeg har lyst til, og hvornår det passer mig. Det lyder måske egoistisk, og det er det rent faktisk også. Jeg knuselsker al den tid jeg har med Emil og med farmand, men nogle gange har man bare brug for at kunne trække stikket og lade op, og så knuselske endnu mere at komme hjem. Det kan være med en fridag, hvor Emil bliver afleveret lidt senere i vuggestuen, og jeg så kører en tur eller bare tulrer derhjemme. I virkeligheden er det også lige meget – i 2017 vil jeg blive endnu bedre til Gitte-tid, hvordan det så end passer ind 😍
  3. En flot badedragt eller bikini. Efter jeg har tabt mig er det naturligvis rarere at vise sig i badetøj, men når visse former har ændret sig (drastisk), så kræver det i dén grad godt og veltilpasset undertøj, og i ligeså høj grad badetøjet. Derfor håber jeg, at 2017 bliver året, hvor jeg får en bikini eller badedragt, der passer til formerne (eller mangel på samme 😝).


3 ting jeg vil blive bedre til i 2017'
  1. Jeg skal blive bedre til at bede om hjælp og til at modtage hjælp som jeg ikke har bedt om. Ofte synes jeg, at det bare er nemmere (og hurtigere) når jeg selv lige ordner det….Men det er jo ikke hyggeligt for andre når én styrter rundt og ordner det hele og er helt opkørt – fremfor at få andre til at hjælpe. Det har jeg fokus på!
  2. Jeg elsker at lære nyt om emner, som jeg finder interessante. Jeg kunne derfor godt tænke mig at blive endnu bedre indenfor sociale medier. Det kan være igennem blogs, podcasts eller på en helt tredje vis. Så kender du en blog, en person, en podcast eller har du gode fif til, hvordan jeg kan blive endnu bedre på min viden omkring de sociale medier, så tager jeg gerne imod fif. Ellers er det i hvert fald noget jeg vil arbejde på at blive bedre til.
  3. Jeg skal læse i 2017. Det kan være skønlitteratur, faglitteratur eller magasiner... Det er i virkeligheden lige meget. Bare noget godt. Den første bog jeg vil kaste mig over i 2017 er ”Hvor lagde jeg babyen? Afsløringer fra en nybagt mor” af Julie Lahme. Jeg er blevet anbefalet den utallige gange, og nu skal det være. Jeg skal læse, fordi jeg nyder at læse, men også for at blive bedre til at variere mit sprog. 



/G

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil