Den kære kvindelogik

Der er tider i livet, hvor mænd for alvor ryster på hovedet af os kvinder. Uden tvivl. Det sker ofte, når det indebærer den kvindelogik, der (for de fleste kvinder) indgår, når man har fundet et stykke tøj, et par sko eller en taske, som er så livsnødvendig på så mange niveauer og tilmed er en lille-smule for dyr.

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg elsker at ose, lade mig inspirere og jeg har ofte utallige links åbne i min browser, fordi man jo skal huske at overveje sine indkøb. For er det kommende indkøb nu i virkeligheden også nødvendigt? Hvis vi nu ser bort fra denne kedelige tanke, så har jeg endnu engang har jeg formået at finde et stykke tøj, som er så unikt og one-of-a-kind, at jeg nærmest hyperventilerer, når jeg ser det, fordi.. Jamen, der står bare Gitte skrevet all over den (sød, kæk og fyldt med fine detaljer). Og når en kvinde (og læs – især undertegnede) støder på et sådant stykke tøj, så sker der enormt mange kvindelogiske processer inde i hovedet! Lige fra sekundet jeg ser den (og naturligvis har forestillet mig selv i den) til jeg ser prisen på den (GYS, og overvejer, hvad jeg skal sælge for at få råd til den) og til det meget vigtige faktum, at det jo uden tvivl på være skæbnen, at jeg lige præcis ser denne smukke kreation.

Sweatshirten, som jeg har forelsket mig hovedkulds i er fra er den nedenstående lækre sag (SUK!), og ud fra billedet emmer blusen jo af kvalitet og giver mig automatisk et smil på læben, når man ser læderversionen af bambi kigge efter en sommerfugl. Sweatshirten er fra mærket QuantumCourage.com, som i øvrigt har 15% på deres første køb ved at signe up til deres newsletter (ikke at jeg allerede er ved at gennemtænke, hvordan jeg får råd til den). Ikke nok med det, så har jeg læst mig til, at selve indpakningen fra Quantum Courage skulle være super fin, og det er da virkelig også værd at tage med (siger hende, der elsker at pakke gaver op).



Nå, men som sagt, så tror jeg mange mænd ryster hovedkulds på os kvinder, når vi har forelsket os i en lidt for dyr sag, som vi bare må eje. Og med min tankeproces om, hvordan jeg får råd til at anskaffe mig denne lækre sag, så vil jeg prøve at beskrive, hvad der skete, da skæbnen ville, at jeg skulle se den:

  1.       WAUW! Hvor er den smuk – den må jeg eje!
  2.       Og så med Bambi! Åh...
  3.     Ej, jeg kan lige forestille mig, hvordan den vil sidde på mig..
  4.     Hvad mon den koster?
  5.     Auch! Okay, en smule dyrt, men come on.. Se den lige!
  6.     Okay, hvis jeg nu kunne få solgt det dér ur, så har jeg jo et tilskud til den, og så er den slet ikke så dyr. Det må jeg hellere lige arbejde lidt på..
  7.        Altså, den kan jo både styles op og ned, så jeg kan bruge den på arbejde OG på en hyggesøndag.
  8.     Jeps, den er altså lige mig!
  9.     Argh, hvorfor er den så forbandet dyr!
  10.     I virkeligheden er det jo en langtidsinvestering, som jeg ville kunne bruge nu og bagefter..
  11.       Den ville være superfed med de støvler, jeg har. Eller sneakers!
  12.     Hmm, hvis jeg nu brugte nogle af de penge på opsparingen.. Det er jo NU, den er fremme, og bliver sikkert solgt hurtigt. Ah Gitte... Det er ikke just fornuftigt.
  13.     Jeg kunne jo lige se, hvad jeg kunne spare, hvis jeg skrev mig op til nyhedsbrevet.
  14.     YES – 15% af købet!
  15.     Hmm, okay.. Det er kun 286 kroner..
  16.     Det må altså være skæbnen, at jeg falder over den her!
  17.     Jeg kunne også liiiige se, om mærket forhandles her i Danmark.
  18.     UH – det gør det!
  19.     Jeg kunne jo lige ringe til butikken i København, da jeg jo skal derover lørdag, og høre.. Jeg mener, hvad er oddsene for, at de lige præcis har dén model og i min størrelse.
  20.     "Nej, er det rigtigt... Har I én tilbage i en str. L?” (tænker det er SÅ meget skæbnen!)
  21.     ”Nej, du behøver ikke ligge den fra... Jeg er jo ikke sikker og vil gerne lige prøve den hos jer.” (åh gud – giv mig styrke!)
  22.     Hvad mere kan jeg sælge?
  23.     Ih, hvor jeg glæder mig til at prøve den i butikken!
  24.     Jeg må jo vente og se, om den overhovedet passer før jeg bekymrer mig yderligere...
  25.     Hmm... Okay Gitte, tag dig sammen! Det er lidt mange penge for en sweatshirt...
  26.       Men åh, hvor er den fin! Og det er jo Bambi!


Al logik og sund fornuft er smuttet (eller nej, bare rolig... Ikke helt). Men jeg skal helt sikkert prøve den på lørdag, og jeg ved sørme ikke helt, hvad jeg håber på: At den sidder som en drøm (hvilket den helt sikkert gør – dobbelt SUK) eller at den ikke duer.

Stay tuned ;o)


/ G

Comments

Popular posts from this blog

”En oplevelse”, siger du....?

Barselslivet - fordomme om den dér mødregruppe

Kære Emil